Povodom jučerašnje saborske rasprave o novom zakonskom rješenju, koje bi trebalo regulirati prava, ali i obveze dužnika i agencija za naplatu potraživanja, u HRT-ovoj emisiji U mreži prvog, Silvija Bionda Njikoš sa svojim je gostima razgovarala što donosi predstavljeni paket mjera, jesu li agencije i dosad bile regulirane te što navedena izmjena zakona zapravo znači za potrošače.
Državni tajnik u Ministarstvu financija, Davor Zoričić, za početak naglašava kako nikomu od kreditnih ni drugih institucija koje imaju problema s naplatom potraživanja ne bi trebalo biti u interesu da do kupoprodaje uopće i dođe. Naglasak paketa mjera, dodao je, je na komunikaciji, zaštiti dužnika prije i poslije kupoprodaje pravovremenom obavijesti i informacijama o iznosu duga i novom vjerovniku. Iako su agencije i dosad bile regulirane nizom zakona, zaključuje, ova će konkretna mjera doprinijeti dodatnoj regulaciji.
Dopredsjednik HUP-ove Udruge za male i srednje poduzetnike te udruge Padobran, Igor Škrgatić, istaknuo je žaljenje što zakon dolazi prekasno, ali da ipak štiti potrošače.
Da su potrošači veoma loše informirani o svojim pravima, smatra predsjednik Društva Potrošač, Igor Vujović. Ne ulazeći u same mjere, vjeruje da će se s vremenom vidjeti rezultate predstavljenog paketa, istovremeno naglašavajući kako je sadašnji proces daleko od onoga što je bilo prije 10 godina – danas se s agencijama može dogovoriti o otplati duga i na rate, sve dok su potrošači upoznati sa svojim pravima i redovito komuniciraju s novim vjerovnicima. Upravo zato je ključ dobro informirati potrošače, da znaju koje su im mogućnosti, što trebaju napraviti i kome se trebaju obratiti, zaključuje.
Na samom kraju, Vujović poručuje da banke reagiraju tek kada se potrošači ogluše, oprost duga ne postoji i dug se ne zaboravlja, a kada se potrošači ne javljaju banci više od pola godine ili godinu dana, doći će do ovrhe ili prodaje duga.
Hrvatska udruga agencija za naplatu potraživanja ističe kako podržava dodatnu regulaciju rada agencija i napominje kako je veći dio zakonskih izmjena, poput obavještavanja dužnika o preuzimanju potraživanja i kontaktiranja unutar radnog vremena, svakodnevna praksa agencija, članica HUAN-a.
Transparenta i jasna komunikacija s novim vjerovnikom ključna je za uspješno rješavanje duga, a na zadovoljstvo svih uključenih strana. Pritom, kod preuzimanja potraživanja, agencije za naplatu potraživanja s dužnicima uvijek pokušavaju pronaći najbolje rješenje za otplatu duga.
Cijelu emisiju pogledajte na linku.